شناسهٔ خبر: 32160 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نماینده گروه مشاور هلندی ADS:

تقدیر از ایران به دلیل مدیریت حجم بالای ترافیک ناشی از شرایط منطقه / بازمهندسی فضا گام به گام با تأیید مسئولان پیش خواهد رفت

آلکس هندریکس آلکس هندریکس نماینده گروه مشاور هلندی ADS در مراسم معرفی رسمی طرح بازمهندسی فضای کشور گفت: مدیریت حجم بالای ترافیک ناشی از شرایط منطقه و وضعیت عراق و سوریه از سوی ایران جای تقدیر دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی، آلکس هندریکس نماینده گروه مشاور هلندی ADS، ضمن تقدیر از ایران به دلیل مدیریت حجم بالای ترافیک ناشی از شرایط منطقه و وضعیت عراق و سوریه گفت: اجرای این پروژه بر اساس طرح ما٬ بین ۱۸ تا ۲۰ ماه و در هشت مرحله از مطالعه و بررسی شرایط موجود تا پیاده‎سازی نهایی انجام خواهدشد.

وی با تأکید بر اینکه عبور از هر مرحله پس از تأیید آن توسط شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی خواهد بود، انعطاف‎پذیری طرح را یکی از ویژگی‎های آن عنوان کرد و گفت: در مراحل انجام و تست کار با سه گروه کنترلرها، خلبانان و بخش نظامی در تماس و تبادل اطلاعات خواهیم بود و می‎توانیم براساس بازخوردها و نیازهای آنها بخش‎های مختلف این طرح را اصلاح کنیم.

هندریکس در مورد اهمیت اجرای این طرح در ایران گفت: طبق مطالعاتی که در بلژیک داشتیم ایران یکی از دو نقطه پر ترافیک در جهان است و ما می‌خواهیم کمک کنیم که این فضا با این حجم ترافیک بهتر مدیریت شود و ایران از منافع آن بهره‎مند شود.

این مشاور در مورد منافع اجرای این طرح، گفت: با اجرای این طرح حجم بالاتری از ترافیک با فشار کمتر بر روی کنترلرها هدایت و مدیریت و امنیت فضای کشور نیز بیش از پیش خواهدشد. کوتاه شدن مسیرهای پروازی نیز باعث کاهش مصرف سوخت و کمک به حفظ محیط زیست خواهدشد.

وی در پایان با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک ایران و ملاحظات امنیتی و دفاعی آن به دلیل درگیری‎و نا امنی در عراق و سوریه، موفقیت در اجرای این طرح را حاصل هماهنگی خوب بین بخش‎های نظامی غیر نظامی عنوان کرد.

نظر شما